Tuesday, September 23, 2014

Azmin Ali Menteri Besar Selangor ke-15

Assalamualaikum...ini berita yang baru kami terima...katenye lah. padahal dari semalam sume orang dah dok kecoh pasal cerite ni....hahahaha... Ok. walaupon sume dah tau, aku tetap nak story walaupon tengah terhegeh-hegeh nak menaip...hehehe...

Seperti yang korang tau (or mungkin yg xtau - bg yg katak bawah tempurung lah!), Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, 50 tahun, semalam telah diperkenankan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk menduduki jawatan Menteri Besar Selangor yang ke-15 berkuat kuasa hari ini. Sebelum ni, PKR dah hantar wakil Datin Seri Wan Azizah untuk dapat jawatan tu, tapi Sultan mintak lebih dari sorang calon. Tu yang Datin tu tarik diri dari pencalonan dan bagi laluan kat Azmin Ali. 

Mohamed Azmin anak kelahiran Singapura sebagai MB Selangor ke -15 sepatutnya dianggap sebagai 'langkah permulaan untuk membaiki hubungan' dalaman Pakatan Rakyat, khususnya antara PKR-PAS.

Haaaaa...itu jer lah yg aku boleh share..hehehehe....sbb xbace lagi paper arini...OK la tu. at least ade la info cket aku bagi....

Kepada anak selangor, terima la dengan nyata yer MB korang....termasuk lah aku. :p

No comments: