Monday, May 27, 2013

Kapan Mau Ketemu Jodoh?

Waduh...xhabis2 soklan2 berbau semacam ni kuar dari mulut family aku...masing2 tanya dah ade pasangan ke belum?siapa awek ko?dah jumpe ke yg brkenan?bila nak kawin ni daus?sempat ke idak wan nak tgk ko bersanding?mmm..mcm2 la soklannye....kdg2 sakit ati gak nak jawab.tp kdg2 ade gak terpikir yg family aku  ni berharap sgt aku kawen cpt.Yela...umur dah 25, org lain yg muda2 pon da kawen..tp aku dok single lagi. Sebenarnye bukan ape, aku mmg langsung xbersedia dan xterpikir pon lagi sampai ke situ...

Pada aku, byk lagi xtercapai bnde yg aku nak capai. Bile cakap pasal impian bla bla ni, aku teringat kawan aku pnh ckp...knp nak capai impian tu sorg2?ko rase sronok ke bile berjaye nanti sorg2?xd org dpt same2 share kejayaan ko tu? Ade gak btolnye ape dia cakap.tp klu aku xready nak buat cmne?aku belum ready nak jadi suami, bapak dll...bile tgk kes cerai berai, pukul memukul, aku yg laki ni pon takot. Bukan aku takot kene cerai or kene pukul (mustahil la kan kene pukul.haha), or bukan nak kate aku kaki pukul, tp aku rase utk menjadi suami yg baik yg dpt bimbing isteri tu, aku belum ade lagi sifat tu, tp bukan la nak kate aku jahat mcm setan.hahahahahhaha

Cuma pada aku, nak jd suami org ni, tanggungjawab lagi besar.dgn keadaan aku yg beluim beli kereta, yg nak bayar sewa umah kt kl ni pon terkial2,so cmne nak bg mkn anak bini?nak tanggung kos pegi balik umah mentua or kampung sndiri?dan kos lain2?xkan aku nak soh bini aku byr sndiri sume kos2 dia?ape jnis suami la aku ni kan?

Tang cinta ni, buat mse skang, aku xd perasaan pon nak bercinta lagi.just kawan2 tu bole la...mgkin sbb aku x terpikir nak berumah tangge lagi, atau kesempitan hidup yg buat aku mls pk, atau kesah lame yg buat aku mls nak jatuh cinta lagi.,..dan mgkin kesemuanya?emmm ntah la...arap pasni klu balik kg, xd la lagi soklan2 nakal tu singgah kat telinga aku....


1 comment:

Azraa Lyana said...

soalan nie boleh buat orang stress.. 'Bila nak kawin"... bukan parents ja , mak sedara, tok sedara, bapak sedara, semua jenis sedara lah